ČASŤ 1. – VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

I. ÚVODNÉ USTANOVENIA

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) spoločnosti bližšie špecifikujú práva a povinnosti Predávajúceho, ktorým je obchodná spoločnosť Česká mincovna, a.s., IČO: 28737016, DIČ: CZ28737016, so sídlom Jablonec nad Nisou, U Přehrady 3204/61, PSČ 466 23, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Ústí nad Labem, oddiel B, vložka 2168, a Kupujúceho, ktorým môže byť fyzická alebo právnická osoba, a to podnikateľ alebo spotrebiteľ.

Kontaktné údaje Predávajúceho sú tieto:
Česká mincovna, a.s.
IČO: 28737016
DIČ: CZ28737016
so sídlom Jablonec nad Nisou, U Přehrady 3204/61, PSČ 466 23
zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Ústí nad Labem, oddiel B, vložka 2168
telefón: +420 483 513 513
mail: info@mint.cz
weboví stránka: www.ceskamincovna.cz

Ak je zmluvná strana podnikateľ (kupuje tovar za účelom jeho ďalšieho predaja, t. j. za účelom podnikania), riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 89/2012 Sb., Občiansky zákonník, v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“).

Ak je zmluvná strana spotrebiteľ (kupuje tovar za iným účelom než na podnikanie), riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 89/2012 Sb., Občiansky zákonník, v platnom znení a zákonom č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).

Tieto VOP sú vypracované v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 Občianskeho zákonníka.

II. VYMEDZENIE ZÁKLADNÝCH POJMOV

„Spotrebiteľská zmluva“ je kúpna zmluva, zmluva o dielo, prípadne iná zmluva, pokiaľ zmluvnými stranami sú na jednej strane spotrebiteľ a na druhej strane dodávateľ, resp. Predávajúci.

„Predávajúci“ je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov predáva Kupujúcim výrobky alebo poskytuje služby. Predávajúcim je spoločnosť Česká mincovna, a.s., IČ: 28737016, DIČ: CZ28737016, so sídlom Jablonec nad Nisou, U Přehrady 3204/61, PSČ 466 23, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Ústí nad Labem, oddiel B, vložka 2168.

„Kupujúci“ je fyzická alebo právnická osoba, ktorá môže byť podnikateľom alebo spotrebiteľom.

a) Kupujúci spotrebiteľ je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo užíva služby za iným účelom než pre podnikanie s týmito výrobkami alebo službami. Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim spotrebiteľom sa riadi týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa.

b) Kupujúci podnikateľ je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim podnikateľom sa riadi týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a Občianskym zákonníkom.

  • „Elektronickým obchodom“ sa rozumie Elektronický obchod prevádzkovaný Predávajúcim, ktorý je reprezentovaný súborom internetových stránok a aplikácií Elektronického obchodu na stránkach www.ceskamincovna.cz.
  • „Prostriedky komunikácie na diaľku“ umožňujú uzavrieť zmluvu bez súčasnej fyzickej prítomnosti Zmluvných strán. Prostriedkami komunikácie na diaľku sa rozumie najmä neadresovaná tlač, adresovaná tlač, typový list, reklama v tlači s objednávkovým formulárom, katalóg, telefón s (ľudskou) obsluhou, telefón bez (ľudskej) obsluhy (automatický volací prístroj, audiotext), rozhlas, videotelefón (telefón s obrazovkou), videotext (mikropočítač a televízna obrazovka), elektronická pošta, faxový prístroj, televízia (televízny nákup, teleshopping), verejná komunikačná sieť (napr. internet).
  • „Kúpna zmluva“ je dvojstranným právnym úkonom, ktorým sa Predávajúci zaväzuje dodať Kupujúcemu hnuteľnú vec (tovar) určenú jednotlivo alebo čo do množstva a druhu a previesť na neho vlastnícke právo k tejto veci a Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu.

III. UZAVTVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

III.1 Jednotlivé spôsoby uzatvorenia Kúpnej zmluvy

Kúpna zmluva môže byť uzatvorená niektorým z týchto spôsobov:

a) prostredníctvom Elektronického obchodu

Kupujúci môže prevádzať objednávaný tovar ponúkaný Predávajúcim v Elektronickom obchode výhradne buď prostredníctvom vytvoreného užívateľského účtu Kupujúceho (ďalej len ako „užívateľský účet“) alebo prostredníctvom jednorazového prihlásenia do Elektronického obchodu, a to na webovom rozhraní Elektronického obchodu prevádzkovaného Predávajúcim.

Pri zakladaní a správe užívateľského účtu je Kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Svoje údaje v užívateľskom účte je Kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené Kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávke tovaru sú považované Predávajúcim za správne a pravdivé. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadne informácií nevyhnutných k prístupu do jeho užívateľského účtu a berie na vedomie, že Predávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany Kupujúceho. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie užívateľského účtu tretím osobám. Predávajúci môže zrušiť akýkoľvek užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď Kupujúci svoj užívateľský účet dlhodobo nevyužíva, či v prípade, keď Kupujúci poruší svoje povinnosti o Kúpnej zmluve (vrátane obchodných podmienok). O zrušení užívateľského účtu je Predávajúci povinný Kupujúceho elektronicky informovať, a to na e-mailovú adresu uvedenú v príslušnom zrušenom užívateľskom účte. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na potrebnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia Predávajúceho, prípadne potrebnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

Pokiaľ nie je ustanovené inak, dochádza v prípade Elektronického obchodu k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy okamihom, keď je Kupujúcemu doručená akceptácia (prijatie) objednávky Predávajúcim, t.j. v okamihu doručenia prijatia návrhu na uzatvorenie Kúpnej zmluvy vykonaného zo strany Kupujúceho. Uzatvorenie Kúpnej zmluvy bez dojednania všetkých jej náležitostí ustanovených Občianskym zákonníkom povinne vypĺňaných Kupujícim v objednávke je v zmysle § 1726 Občianskeho zákonníka vylúčené.

Po prijatí objednávky vykonanej zo strany Kupujúceho, Predávajúci potvrdí Kupujúcemu obratom doručenie objednávky, a to formou automaticky generovanej e-mailovej správy odoslanej na adresu Kupujúceho uvedenej v užívateľskom účte alebo v objednávke obsahujúcej buď:

i) akceptáciu (prijatie) objednávky, na základe ktorej dôjde k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy, keď táto akceptácia objednávky sa považuje za potvrdenie o uzatvorenej zmluve v zmysle ustanovenia § 1824a odst. 1 Občianskeho zákoníka, alebo

ii) odmietnutie objednávky z akéhokoľvek dôvodu či bez udania dôvodu, keď nedôjde k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy.

b) osobne v predajni Predávajúceho

Objednávku na kúpu tovaru od Predávajúceho je Kupujúci oprávnený urobiť aj osobne v predajni Predávajúceho. Po prijatí objednávky urobenej zo strany Kupujúceho, Predávajúci Kupujúcemu rovnakou formou, akou prijal objednávku, takúto objednávku buď

i) potvrdí, alebo

ii) odmietne z akéhokoľvek dôvodu či bez udania dôvodu, keď nedôjde k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy.

K uzatvoreniu Kúpnej zmluvy osobne na predajni Predávajúceho dochádza okamihom prijatia objednávky Kupujúceho Predávajúcim, pokiaľ nebola táto Predávajúcim odmietnutá. Potvrdenie či odmietnutie objednávky môže byť urobené ústne alebo na prianie zákazníka písomne.

c) listom, emailom alebo telefonicky.

Objednávku na kúpu tovaru od Predávajúceho je Kupujúci oprávnený urobiť aj listom adresovaným Predávajúcemu, emailom alebo telefonicky.

Predávajúci je oprávnený po doručení objednávky urobenej zo strany Kupujúceho rovnakou formou, akou dostal objednávku, túto objednávku z akéhokoľvek dôvodu či bez udania dôvodu odmietnuť, keď nedôjde k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy.

K uzatvoreniu Kúpnej zmluvy listom, e-mailom alebo telefonicky dochádza okamihom prijatia objednávky Kupujúceho Predávajúcim, pokiaľ nebola táto Predávajúcim odmietnutá.

III.2 Spoločné ustanovenia pre jednotlivé spôsoby uzatvorenia Kúpnej zmluvy

Kupujúci berie na vedomie, že pri tovare ponúkanom Predávajúcim, u ktorého doposiaľ nedošlo k jeho emisii, je cena uvedená v emisnom pláne len orientačná a môže dôjsť k jej zmene.
V prípade Elektronického obchodu pri tovare, ktorý je takto označený, nie je možné urobiť záväzné objednávky, ale len nezáväzné rezervácie. Po vyrobení emisie rezervovaného tovaru zašle Predávajúci Kupujúcemu informáciu o množstve a cene rezervovaného tovaru, ktorá má charakter ponuky k uzatvorenej Kupujúcej zmluve, a ktorú je Kupujúci oprávnený buď prijať, alebo neprijať. Pokiaľ Kupujúci ponuku prijme, dôjde týmto okamihom k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy.

Všetky ponuky na uzatvorenie Kúpnej zmluvy urobené Kupujúcim sú záväzné a neodvolateľné, pričom takúto ponuku môže Kupujúci zrušiť len vtedy, pokiaľ zrušovací prejav dôjde druhej strane pred doručením ponuky alebo súčasne s ním.

Kupujúci je povinný uskutočniť všetky ponuky na uzatvorenie Kúpnej zmluvy tak, aby nekonal nedbanlivo, bez vážneho úmyslu, či bez potrebného rozmyslu a opatrnosti, inak je uzrozumený s tým, že jeho konaním môže vzniknúť Predávajúcemu škoda.

Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci je oprávnený podľa svojho uváženia v závislosti od charakteru objednávky alebo rezervácie (spôsob objednávky, množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, osoba Kupujúceho, predpokladané náklady na dopravu, a pod.) požiadať Kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky alebo rezervácie, a to buď telefonicky, alebo emailom. Pokiaľ Kupujúci nepotvrdí dodatočne objednávku alebo nevykoná dostatočne vierohodným spôsobom, je Predávajúci oprávnený takúto objednávku alebo rezerváciu odmietnuť. Predávajúci je tiež oprávnený objednávku alebo rezerváciu odmietnuť podľa svojho uváženia v prípade, keď  táto pôsobí nevierohodne, je uskutočnená inou osobou ako Kupujúcim, alebo vzbudzuje pochybnosti o svojej pravosti a úmysle riadneho splnenia prípadnej Kúpnej zmluvy.

Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci je oprávnený podľa svojho uváženia požadovať od Kupujúceho v rámci vybavenia objednávky uhradenie zálohy na úhradu kúpnej ceny (ďalej len „Záloha“). O výške Zálohy a spôsobe úhrady Zálohy rozhoduje Predávajúci, a to primerane a v závislosti od konkrétnych okolností, pričom je o tomto povinný Kupujúceho včas informovať. Záloha je splatná do 7 dní odo dňa poskytnutia informácie o jej výške a spôsobe úhrady. Pokiaľ Predávajúci stanoví povinnosť na úhradu Zálohy, dôjde k uzatvoreniu kúpnej zmluvy až riadnou a včasnou úhradou Zálohy. Pokiaľ Kupujúci Zálohu riadne a včas neuhradí, zaniká objednávka Kupujúceho, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak Kupujúci po uzatvorení Kúpnej zmluvy a uhradení Zálohy z akéhokoľvek dôvodu zruší Kúpnu zmluvu, okrem postupu podľa § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka, je Predávajúci oprávnený požadovať od Kupujúceho zaplatenie Zmluvnej pokuty vo výške zodpovedajúcej uhradenej Zálohe, a je oprávnený nárok na zaplatenie tejto Zmluvnej pokuty jednostranne započítať voči nároku Kupujúceho na vrátenie Zálohy. V prípade, ak dôjde k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy a Predávajúci Kúpnu zmluvu nezruší podľa predchádzajúcej vety a súčasne došlo k uhradeniu Zálohy, je Predávajúci povinný započítať voči svojmu nároku na úhradu kúpnej ceny za objednaný tovar výšku Zálohy a kúpnu cenu o výšku uhradenej Zálohy znížiť.

Uskutočnením alebo prijatím objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, ktoré obsahujú aj reklamačný poriadok, a že s nimi bezvýhradne súhlasí. Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť Kúpnej zmluvy a sú neobmedzene prístupné na internetových stránkach Elektronického obchodu http://www.ceskamincovna.cz, a to vo všetkých ich verziách vrátane aktuálnej, čo umožňuje ich archiváciu a reprodukciu. Tieto VOP sú k dispozícii v tlačenej podobe aj v predajni Predávajúceho.

Okamihom uzatvorenia Kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim sú Zmluvné strany takouto zmluvou viazané a vznikajú im vzájomné práva a povinnosti z Kúpnej zmluvy vyplývajúce.

Predávajúci ďalej v súlade s ustanovením § 1740 ods. 3 Občianskeho zákonníka vylučuje prijatie ponuky s dodatkom alebo odchýlkou.

Predávajúci je oprávnený pri akomkoľvek ním ponúkanom tovare stanoviť maximálne možné množstvo, ktoré je možné Kupujúcim objednať a Predávajúcim dodať, pričom stanovenie tohto limitu je pre Kupujúceho záväzné a Kupujúci nie je oprávnený tento limit akokoľvek prekročiť či obísť. Kupujúci nie je oprávnený tento limit akýmkoľvek, aj legálnym spôsobom, obchádzať, inak sa vystavuje možnosti Predávajúceho takúto objednávku odmietnuť alebo odstúpiť od príslušnej Kúpnej zmluvy. Kupujúci a Predávajúci sa môžu dohodnúť, že tento limit nebude v dohodnutých prípadoch aplikovaný.

Kupujúci berie na vedomie, že akákoľvek prezentácia tovaru umiestnená na webovom rozhraní Elektronického obchodu Predávajúceho alebo vystavená v predajni Predávajúceho má informatívny charakter a Predávajúci nie je povinný uzatvoriť Kúpnu zmluvu ohľadne tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa na základe dohody Kupujúceho a Predávajúceho nepoužije.

IV PLATOBNÉ PODMIENKY

IV.1 VŠEOBECNÉ PLATOBNÉ PODMIENKY

Všetky ceny tovaru uvádzané Predávajúcim sú uvádzané vrátane DPH a sú platné v okamihu uskutočnenia objednávky príslušného tovaru Kupujúcim. Predávajúci je oprávnený ceny tovaru kedykoľvek upraviť alebo zmeniť, toto sa však netýka tovaru, ktorý už bol objednaný Kupujúcim. Toto ustanovenie VOP sa nepoužije pre rezervácie tovaru ponúkaného Predávajúcim, pri ktorom doposiaľ nedošlo k jeho emisii podľa článku III. 2 týchto VOP

Kúpna cena sa považuje za uhradenú dňom pripísania celej kúpnej ceny na účet Predávajúceho alebo dňom realizácie jej úhrady tovaru v hotovosti do rúk Predávajúceho.

Konkrétny spôsob úhrady kúpnej ceny je oprávnený si vybrať Kupujúci v rámci vykonávania objednávky. Pokiaľ nie je dohodnutý spôsob úhrady kúpnej ceny podľa bodov 1. až 4., platí spôsob úhrady kúpnej ceny podľa bodu 1.

V prípade, že má byť tovar podľa Kúpnej zmluvy dodaný mimo ČR, je spôsob úhrady kúpnej ceny možný len bezhotovostným platobným príkazom pred dodaním tovaru. V prípade, ak má byť tovar podľa Kúpnej zmluvy dodaný mimo EÚ, je spôsob úhrady kúpnej ceny možný len bezhotovostným platobným príkazom pred dodaním tovaru, a navyše je Predávajúci oprávnený navýšiť kúpnu cenu o zákonné clo.

Úhradu kúpnej ceny možno vykonať niektorým z nasledujúcich spôsobov:

1. Na dobierku
Úhrada kupní ceny probíhá v hotovosti oproti předání zboží dopravcem (včetně daňového dokladu) a převzetí zboží Kupujícím. Za provedení úhrady kupní ceny dobírkou je Prodávající oprávněn účtovat poplatek v jím stanovené výši, s nímž vyslovuje Kupující odesláním své objednávky výslovný souhlas.

2. V hotovosti v predajni Predávajúceho
Úhrada kúpnej ceny prebieha v hotovosti pri odovzdaní tovaru pracovníkom Predávajúceho a prevzatí tovaru Kupujúcim a odovzdaní daňového dokladu pracovníkom Predávajúceho Kupujúcemu, a to pri osobnom odbere tovaru v predajni Predávajúceho. Uskutočnenie tohto spôsobu úhrady kúpnej ceny je obmedzené ustanovením § 4 zákona č. 254/2004, o obmedzení platieb v hotovosti, v platnom znení, kde je uvedená maximálna suma pre uskutočnenie platby v hotovosti.

3. Bezhotovostnou úhradou v predajni Predávajúceho
Úhrada kúpnej ceny prebieha bezhotovostne platobnou kartou pri odovzdaní tovaru pracovníkom Predávajúceho a prevzatí tovaru Kupujúcim a odovzdaní daňového dokladu pracovníkom Predávajúceho Kupujúcemu, a to pri osobnom odbere tovaru v predajni Predávajúceho. Predávajúci oznamuje, že na vykonanie tohto spôsobu úhrady kúpnej ceny akceptuje platobné karty VISA, VISA Electron, MasterCard a Maestro.

4. Bezhotovostným platobným príkazom
Úhrada kúpnej ceny prebieha bezhotovostne na základe zálohovej faktúry vystavenej Predávajúcim alebo výzvy k platbe vykonanej Predávajúcim. Tovar je Predávajúcim dodaný po vykonaní úhrady kúpnej ceny na adresu uvedenej Kupujúcim v objednávke, resp. podľa zvoleného spôsobu dodania. Kúpna cena je v tomto prípade splatná do 5 pracovných dní odo dňa doručenia zálohovej faktúry alebo výzvy k platbe Kupujúcemu. Úhradu je Kupujúci povinný vykonať s uvedením variabilného, prípadne aj špecifického, symbolu určeného Predávajúcim.

5. Prostredníctvom Zlatého konta
Zlaté konto je elektronickou peňaženkou Kupujúceho, kde sú uložené finančné prostriedky. Zlaté konto je zberným účtom vedeným Predávajúcim v Českej sporiteľni a.s., kde sú vklady jednotlivých Kupujúcich od seba účtovne oddelené pod odlišnými variabilnými symbolmi.

K zriadeniu Zlatého konta dochádza automaticky u každého Kupujúceho, ktorý si zriadi užívateľský účet. Tu je každému Kupujúcemu pridelený jedinečný variabilný symbol.

Finančné prostriedky si každý Kupujpci ukladá ním zvoleným spôsobom na Zlatý účet pod svojím variabilným symbolom. Pokiaľ je vkladateľom na Zlaté konto Kupujúceho iná tretia osoba, považuje sa toto za vklad vykonaný Kupujúcim a vložené finančné prostriedky sa považujú za finančné prostriedky Kupujúceho. Vklad finančných prostriedkov na Zlaté konto nie je zo strany Predávajúceho spoplatnený, môže byť však spoplatnený zo strany Českej sporiteľne a.s.

Kupujúci je oprávnený použiť finančné prostriedky nachádzajúce sa na jeho Zlatom konte na úhradu tovaru a služieb čerpaných od Predávajúceho. Úhrada tovaru a služieb čerpaných od Predávajúceho prostredníctvom Zlatého konta nie je spoplatnená.

Zlaté konto je možné zrušiť na základe písomnej žiadosti Kupujúceho, alebo jednostranným zrušením zo strany Predávajúceho, pokiaľ Kupujúci závažným či opakovaným spôsobom porušuje svoje povinnosti. Zrušenie Zlatého konta sa nedotkne už vzniknutých práv a povinností a zostatok finančných prostriedkov po odpočítaní všetkých povinností Kupujúceho bude vrátený bezhotovostne späť Kupujúcemu na ním uvedený bankový účet v ČR.

Výhradne prostredníctvom Zlatého konta je Klupujúci oprávnený čerpať tieto služby ponúkané Predávajúcim, ktoré sú spoplatnené podľa cenníka Predávajúceho zverejneného na jeho internetových stránkach:

(i) spätný prevod finančných prostriedkov zo Zlatého konta na bežný bankový účet Kupujúceho v ČR (spätný prevod bude vykonaný vždy až po odpočítaní príslušného poplatku podľa cenníka Predávajúceho. Toto platí aj v prípade vysporiadania zrušeného Zlatého konta. Pokiaľ sa na Zlatom konte nenachádza dostatok finančných prostriedkov na úhradu poplatku za spätný prevod, tento nie je Predávajúci povinný vykonať)

(ii) kontrola tovaru, ktorý má Kupujúci uskladnený u Predávajúceho (tento tovar umožní Predávajúci Kupujúcemu fyzicky skontrolovať podľa dohody na predajni Predávajúceho v Jablonci nad Nisou, Prahe alebo Brne a kontrola bude vykonaná vždy až po odpočítaní príslušného poplatku podľa cenníka Predávajúceho)

(iii) vyskladnenie tovaru, ktorý má Kupujúci uskladnený u Predávajúceho (tento tovar umožní Predávajúci Kupujúcemu fyzicky prevziať podľa dohody na predajni Predávajúceho v Jablonci nad Nisou, Prahe alebo Brne a vyskladnenie bude vykonané vždy až po odpočítaní príslušného poplatku podľa cenníka Predávajúceho. Súčasťou vyskladnenia je aj povinné vyplnenie príslušných dokladov o vyskladnenie a prevzatie vyskladneného tovaru).

Viac o platobných podmienkach nájdete v kategórii Ako platiť.

IV.2 PLATOBNÉ PODMIENKY PRE INVESTIČNÉ PRODUKTY

Tieto osobitné platobné podmienky sa vzťahujú na predaj investičných produktov, čo sú produkty, pri ktorých Predávajúci deklaruje ich investičný charakter a/alebo Predávajúci informuje Kupujúceho, že ide o produkt, ktorý podlieha zmene kúpnej ceny v závislosti od ceny príslušného drahého kovu na investičnom trhu a od kurzu mien, a to v zmysle ustanovenia § 1847 písm. a) Občianskeho zákonníka.

Kúpna cena je určená fixáciou podľa nižšie uvedených podmienok.

Zmene/aktualizácii ceny (ďalej len fixácia ceny) podliehajú tieto produkty:

  1. Zlaté investičné tehly/zliatky od 20g vrátane;
  2. Strieborné investičné tehly/zliatky od 250g vrátane;
  3. Platinové investičné tehly/zliatky od 20g vrátane;
  4. Paládiové investičné tehly/zliatky od 20g vrátane;
  5. Zlaté zahraničné investičné mince s hmotnosťou od ½ oz a 15g vrátane;
  6. Zlaté investičné mince Český lev od 2 oz vrátane;
  7. Série zlatých investičných mincí Český lev;
  8. Zlaté investičné mince Orol od 5 oz vrátane;
  9. Zlaté investičné produkty ČM s hmotnosťou od 2 oz vrátane;
  10. Zlaté investičné mince Toliar – Česká republika od 5 oz vrátane;
  11. Strieborné vysokohmotnostné mince a medaily od 3 kg vrátane.

Fixačné hodiny: 8:30 – 14:30 hod.

K fixácii kúpnej ceny dochádza v závislosti od spôsobu jej úhrady, a to takto:

(a) bankovým prevodom alebo vložením hotovosti na účet Predávajúceho

V prípade úhrady kúpnej ceny bankovým prevodom alebo vložením hotovosti na účet Predávajúceho je nevyhnutná úhrada vo výške 100 % ceny stanovenej urobenou potvrdenou objednávkou. Po pripísaní tejto sumy na účet Predávajúceho bude vykonaná fixácia ceny a Kupujúci bude informovaný o prípadnom preplatku či nedoplatku. V prípade, že je objednávka prijatá a platba pripísaná na účet Predávajúceho v zhodný kalendárny deň v rámci fixačných hodín, fixuje sa kúpna cena vo výške podľa urobenej potvrdenej objednávky a nedochádza k stanoveniu preplatku či nedoplatku.

V prípade nedoplatku vo výške 500,- Kč a viac bude Kupujúci o vzniku nedoplatku informovaný e-mailom a/alebo SMS správou. Kupujúci je oprávnený nedoplatok schváliť či neschváliť. Pokiaľ Kupujúci nedoplatok schváli, a urobí tak preukázateľne do 15:30 hodín kalendárneho dňa, keď bol o doplatku informovaný, je objednávka zrealizovaná, a Kupujúci je povinný nedoplatok uhradiť:

  1.  E-shopové objednávky hradené bankovým prevodom – doplatok bankovým prevodom.
  2. Objednávky cez predajne hradené bankovým prevodom – doplatok bankovým prevodom.

Pokiaľ Kupujúci nedoplatok neschváli, prípadne tak neurobí vo vyššie uvedenej lehote, je možné postupovať niektorým z týchto spôsobov:

  1. pokiaľ Kupujúci s Predávajúcim riadne komunikuje, ale vyjadrí sa po 15:30 hod. dňa, keď bol informovaný o nedoplatku, prebehne nová fixácia ceny nasledujúci pracovný deň a ďalej sa postupuje primerane spôsobom opísaným vyššie,
  2. Kupujúci je oprávnený vyčkať na vykonanie novej fixácie kúpnej ceny po dobu ďalších až 5 dní, pokiaľ toto preukázateľne oznámi Predávajúcemu. V prípade, že nedôjde v tomto termíne k realizácii kúpnej zmluvy, je Predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. V tomto prípade bude uhradená cena vrátená späť Kupujúcemu bez zbytočného odkladu,
  3. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a objednávku zrušiť. V tomto prípade bude uhradená cena vrátená späť Kupujúcemu bez zbytočného odkladu.

Predávajúci je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť v prípade, že Kupujúci po poskytnutí informácie o nedoplatku s Predávajúcim riadne nekomunikuje, a to najmenej po dobu 2 kalendárnych dní odo dňa, keď bol informovaný o nedoplatku. V tomto prípade bude uhradená cena vrátená späť Kupujúcemu bez zbytočného odkladu.

Doplatky do 500,- Kč vrátane sa kupujúcemu neúčtujú.

V prípade preplatku vo výške 500,- Kč a viac bude Kupujúci o vzniku preplatku informovaný. Predávajúci je povinný Kupujúcemu vzniknutý preplatok vrátiť, a to bez zbytočného odkladu. Preplatok sa vracia bezhotovostným bankovým prevodom na bankový účet oznámený Kupujúcim.

Preplatky do výšky 500,- Kč vrátane sa Kupujúcemu nevracajú. 

(b) platobnou kartou online – v prípade úhrady kúpnej ceny platobnou kartou online je nevyhnutná úhrada vo výške 100 % ceny stanovenej vykonanou potvrdenou objednávkou a kúpna cena je fixovaná v momente vytvorenia objednávky a nedochádza k stanoveniu preplatku či nedoplatku.

(c) úhrada Zlatým kontom – v prípade úhrady kúpnej ceny Zlatým kontom je nevyhnutná úhrada vo výške 100 % ceny stanovenej vykonanou potvrdenou objednávkou a kúpna cena je fixovaná v momente vytvorenia objednávky a nedochádza k stanoveniu preplatku či nedoplatku.

(d) úhrada v hotovosti alebo platebnou kartou na pobočke Predávajúciho – týmto spôsobom je možné uhradiť jen objednávky vykonané Kupujúcim na pobočke Predávajúceho. Takto nie je možné hradiť objednávky urobené elektronicky. Vykonanie tohto spôsobu úhrady kúpnej ceny je obmedzené ustanovením § 4 zákona č. 254/2004 Z. z.  o omezení plateb v hotovosti, v platnom znení, kde je uvedená maximálna suma pre vykonanie platby v hotovosti.

V prípade úhrady kúpnej ceny v hotovosti alebo platobnou kartou na pobočke Predávajúceho vo výške 100 % ceny stanovenej vykonanou potvrdenou objednávkou je kúpna cena fixovaná v momente vytvorenia objednávky. Týmto je kúpna cena celkom vysporiadaná. Nedochádza k stanoveniu preplatku či nedoplatku.

V prípade úhrady kúpnej ceny v hotovosti alebo platobnou kartou na pobočke Predávajúceho vo výške nižšej než 100 % ceny stanovenej vykonanou potvrdenou objednávkou, je Kupujúci povinný uhradiť zálohu na kúpnu cenu vo výške najmenej 50 % ceny stanovenej vykonanou potvrdenou objednávkou. Kúpna cena je fixovaná v momente vytvorenia objednávky. Týmto je kúpna cena celkom vysporiadaná. Nedochádza k stanoveniu preplatku či nedoplatku.

(e) na dobierku – objednávky investičných produktov do 30.000,- Kč (hodnota bez poštovného) je možné uhradiť na dobierku. V prípade, že si Kupujúci objedná na dobierku produkt, ktorý podlieha fixácii ceny a objednávka bude urobená vo fixačných hodinách, fixuje sa kúpna cena vo výške podľa vykonanej potvrdenej objednávky a nedochádza k stanoveniu preplatku či nedoplatku.

Pokiaľ je objednávka vytvorená mimo fixačnej hodiny, bude aktuálna cena zafixovaná nasledujúci pracovný deň. V prípade preplatku bude celková hodnota dobierky znížená o vzniknutý preplatok, v prípade doplatku bude celková hodnota dobierky zvýšená o vzniknutý doplatok.

Objednávky v hodnote nad 30.000,- Kč už na dobierku nie je možné zaplatiť a je potrebné objednávku uhradiť vopred platobným príkazom či platobnou kartou (pravidlá fixácie – viď spôsob úhrady platobným príkazom či platobnou kartou).

Cez víkend a štátne sviatky v ČR a u zahraničných dodávateľov, prípadne pokiaľ má zahraničný dodávateľ technickú odstávku, fixácia cien neprebieha. Zákazník je o tejto skutočnosti informovaný na našom webe v košíku alebo v predajniach pred dokončením objednávky. Fixácia ceny prebehne, po pripísaní peňazí na účet Predávajúceho, najbližší možný fixačný deň.

V. DODANIE TOVARU

V.1 Jednotlivé spôsoby dodania tovaru

Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu zakúpený tovar niektorým z nasledujúcich spôsobov:

a) dodaním na dobierku na adresu preukázateľne uvedenú Kupujúcim ako dodacia adresa. Predávajúci je oprávnený odmietnuť dodať Kupujúcemu tovar na dobierku, je však povinný o tom Kupujúceho informovať a umožniť mu voľbu iného spôsobu úhrady kúpnej ceny, pokiaľ sa už v minulosti stalo, že si Kupujúci tovar zaslaný na dobierku opakovane nevyzdvihol alebo ho Predávajúcemu opakovane bez relevantného dôvodu vrátil. V prípade, ak Kupujúci iný spôsob úhrady kúpnej ceny nezvolí, má sa za to, že úhrada bude prebiehať podľa článku IV. bod 4., pričom túto faktúru je Predávajúci povinný Kupujúcemu vystaviť a zaslať bez zbytočného odkladu.

V prípade dopravy tovaru ku Kupujúcemu je Predávajúci oprávnený využiť služby dopravcu podľa svojej voľby, prípadne podľa voľby Kupujúceho uskutočnenej v objednávke, pokiaľ je takáto možnosť voľby Kupujúcemu umožnená. Kupujúci v tejto súvislosti súhlasí, aby Predávajúci poskytol vybranému prepravcovi údaje týkajúce sa Kupujúceho, a to v rozsahu nevyhnutnom na riadne dodanie tovaru. Za účelom dopravy tovaru ku Kupujúcemu je Predávajúci povinný tovar dostatočným spôsobom zabaliť a zabezpečiť. Predávajúci je povinný tovar pre účely dopravy ku Kupujúcemu poistiť. Dopravné, balné a poistné sú súčasťou kúpnej ceny a cena tovaru bude o tieto poplatky zvýšená a hradí ju Kupujúci, a to vo výške určenej Predávajúcim, ktorá je uvedená v internetovom obchode, a s ktorou Kupujúci vyslovuje zaslaním svojej objednávky súhlas. Pokiaľ je tovar zasielaný na základe žiadosti Kupujúceho mimo Českej republiky, garantuje Predávajúci jeho stav a poistenie výhradne po dobu, kedy sa tento tovar nachádza na území Českej republiky, inak všetky ďalšie riziká spojené s dopravou znáša Kupujúci.

V prípade odoslania tovaru Kupujúcemu je tovar odovzdaný predávajúcim Kupujúcemu v okamihu, keď tovar odovzdá Kupujúcemu príslušný dopravca. Pokiaľ však dopravcu určil Kupujúci bez toho, aby mu bol Predávajúcim ponúknutý, je tovar odovzdaný v okamihu, keď ho predávajúci odovzdal takémuto dopravcovi.

b) osobným dodaním v predajni Predávajúceho s tým, že Predávajúci bude Kupujúceho informovať o možnosti vyzdvihnutia tovaru v predajni Predávajúceho. Predávajúci nie je povinný tovar vydať Kupujúcimi v predajni Predávajúceho, pokiaľ nedôjde k zaplateniu kúpnej ceny tovaru.

V prípade, keď je Kupujúci povinný podľa uskutočnenej objednávky prevziať tovar v predajni Predávajúceho, pričom tento tovar neprevezme do 14 dní od výzvy Predávajúceho na odber tovaru, popr. v predĺženej lehote poskytnutej Predávajúcim, Kúpna zmluva vzťahujúca sa k tomuto tovaru márnym uplynutím tejto lehoty bez ďalšieho zaniká. V prípade, že kúpna cena bola uhradená, vráti ju Predávajúci Kupujúcemu bezhotovostným prevodom na bankový účet oznámený Kupujúcim Predávajúcemu, a to do 10 pracovných dní odo dňa takéhoto oznámenia. V prípade, keď Kúpna zmluva podľa tohto článku VOP zanikne, a Predávajúcemu vznikli s takou Kúpnou zmluvou náklady, a to najmä, nie však výlučne, vo vzťahu k nutnosti výroby tovaru, objednania tovaru, výroba tovaru s venovaním, personifikácia tovaru a pod., je Kupujúci povinný také náklady Predávajúcemu úplne nahradiť, vrátane úhrady administratívneho poplatku vo výške 200,- Sk a nákladov na skladné za uskladnenie tovaru na predajni Predávajúceho vo výške 10,- Sk za každý i začatý deň prekračujúci 14. deň uskladnenia, pričom tieto nároky je Predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny, pokiaľ bola uhradená. Pokiaľ kúpna cena uhradená nebola, je Predávajúci oprávnený tieto náklady po Kupujúcom požadovať a Kupujúci je povinný ich Predávajúcemu uhradiť. Na základe žiadosti Kupujúceho doručenej Predávajúcemu pred zánikom Kúpnej zmluvy, a to vo výnimočných a odôvodnených prípadoch, môže Predávajúci predĺžiť dobu uskladnenia tovaru až o ďalších 14 dní. Pokiaľ k tomuto dôjde a Kupujúci si tovar v predĺženej dobe uskladnenia tovaru vyzdvihne, je povinný nad rámec kúpnej ceny uhradiť Predávajúcemu náklady na skladné vo výške 10,- Sk za každý i začatý deň prekračujúci 14. deň uskladnenia, keď bez tejto úhrady nie je Predávajúci povinný uskladnený tovar Kupujúcemu vydať.

c) Potvrdením objednávky zo strany Predávajúceho dochádza k riadnemu uzatvoreniu Kúpnej zmluvy, tzn. aj k vzniku povinností na strane kupujúceho. Kupujúci je podľa tejto zmluvy povinný prevziať objednaný tovar. Pokiaľ si objednaný tovar v danej lehote neprevezme, dôjde tým k porušeniu kúpnej zmluvy zo strany zákazníka. Nie je možné sa teda chybne domnievať, že neprevzatím tovaru kúpna zmluva automaticky zaniká. V prípade neprevzatia zásielky má Predávajúci právo požadovať od Kupujúceho náklady na prepravu tovaru, ktoré vznikli pri expedícii objednávky (poštovné). V prípade, že doručený tovar nezodpovedá predstavám Kupujúceho, má zákazník možnosť využiť právo na vrárenie tovaru v lehote do 14 dní od prevzatia tovaru. V takom prípade je potrebné zaslať nepoškodený tovar späť do Českej mincovne spoločne s vyplneným formulárom „Odstúpenie od kúpnej zmluvy“, ktorý najdete TU.

Viac o spôsoboch dopravy nájdete v kategórii Doprava a poštovné.

V.2 Spoločné ustanovenia pre jednotlivé spôsoby dodánia tovaru

Tovar označený ako „Na sklade“ je Predávajúcim expedovaný na dodanie spravidla do 10 pracovných dní odo dňa uzatvorenia Kúpnej zmluvy v prípade úhrady kúpnej ceny dobierkou, alebo do 10 pracovných dní odo dňa pripísania úhrady kúpnej ceny na účet Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje v odôvodnených prípadoch z technických alebo prevádzkových dôvodov predĺžiť túto lehotu až na 20 pracovných dní, o čom sa zaväzuje informovať Kupujúceho.

Tovar, ktorý nie je označený „Na sklade“, je Predávajúcim expedovaný na dodanie v lehote uvedenej v Elektronickom obchode Predávajúceho pri príslušnom tovare alebo v lehote dohodnutej medzi Kupujúcim a Predávajúcim.

Ak si to žiada povaha tovaru alebo ak určuje takúto povinnosť kogentná norma všeobecne záväzných právnych predpisov, alebo ak bolo tak medzi Kupujúcim a Predávajúcim dohodnuté v kúpnej zmluve, je Predávajúci povinný ako súčasť dodávky tovaru dodať Kupujúcemu takú dokumentáciu a doklady vzťahujúce sa k dodávanému tovaru, ktoré sú nevyhnutné na riadne prevzatie, užívanie a údržba tovaru.

V prípade, keď Predávajúci dodá Kupujúcemu väčšie množstvo tovaru, než bolo dohodnuté, je Kúpna zmluva uzatvorená aj na nadbytočné množstvo tovaru, iba ak buď Kupujúci bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 5 dní odo dňa dodania tovaru, tovar odmietol, alebo Predávajúci bez zbytočného odkladu po tomto zistení na toto Kupujúceho upozornil a vyzval ho na vrátenie nadbytočného tovaru. Nadbytočný tovar je vo vyššie uvedených prípadoch Kupujúci povinný vrátiť do sídla Predávajúceho, a to bez zbytočného odkladu a na svoje náklady.

Pokiaľ je to technicky možné, môže Predávajúci na žiadosť Kupujúceho a na náklady Kupujúceho tovar objednaný Kupujúcim rozdeliť do viacerých samostatných zásielok. V prípade rozdelenia objednaného tovaru na viac zásielok z dôvodov na strane Predávajúceho, najmä z dôvodu nedostatku tovaru na sklade, sú náklady na prepravu tovaru Kupujúcemu hradené Kupujúcim iba jedenkrát a ostatné náklady na prepravu znáša Predávajúci.

V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho potrebné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu všetky náklady s týmto spojené.

VI. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

Odstúpenie od Zmluvy je odlišne upravené pre Kupujúceho spotrebiteľa, pre Kupujúceho podnikateľa a pre Predávajúceho.

Predávajúci si vyhradzuje právo možnosti odstúpenia od Kúpnej zmluvy v týchto prípadoch:

a) došlo k vytvoreniu a/alebo potvrdeniu objednávky zjavnou systémovou poruchou počítačovej siete, softvérovou chybou alebo zlyhaním ľudského faktora,

b) bola objednávka vyhotovená na zjavne pochybnú či neexistujúcu doručovaciu adresu,

c) bola objednávka uskutočnená inou osobou, ako ktorej patrí príslušný užívateľský účet, alebo bola uskutočnená z užívateľského účtu založeného iným Kupujúcim za účelom prekročenia maximálneho možného limitu objednateľného tovaru,

d) bola objednávka uskutočnená za zjavne špekulatívnym účelom s tým, že vôľa Kupujúceho tovar odobrať nie je vážna a toto je podložené opakovaným predchádzajúcim odstúpením Kupujúceho od zmluvy bez udania relevantného dôvodu,

e) bola objednávka uskutočnená Kupujúcim, ktorý už v minulosti porušil svoje povinnosti voči Predávajúcemu,

f) je objednaný tovar už vypredaný a nie je možné ho nahradiť kvalitatívne a cenovo rovnocenným tovarom,

g) má byť tovar najskôr dodaný treťou osobou Predávajúcemu, a táto tretia osoba nie je schopná predmetný tovar Predávajúcemu dodať,

h) sa už tovar nevyrába alebo nedodáva, výrazným spôsobom sa zmenila cena tovaru dodávaného dodávateľom Predávajúceho, tovar je dlhodobo nedostupný alebo omylom či administratívnou chybou bola v internetovom obchode uvedená chybná kúpna cena,

i) nebola vystavená zálohová faktúra podľa článku IV. bod 4 týchto VOP uhradená ani v lehote 14 dní odo dňa jej odoslania Kupujúcemu, prípadne ani v ďalšej dodatočnej lehote poskytnutej Predávajúcim, pokiaľ sa rozhodne takúto dodatočnú lehotu poskytnúť.

V prípade, že niektorá z vyššie uvedených skutočností uvedených v bodoch a) až f) nastane, bude Predávajúci bezodkladne kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe vo veci. V prípade, ak Kupujúci už zaplatil kúpnu cenu alebo jej časť a k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy nedôjde, bude mu kúpna cena alebo jej časť vrátená naspäť.

Kupujúci spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy uzatvorenej pri použití Prostriedkov komunikácie na diaľku (čo rovnako zahŕňa internetový obchod) bez uvedenia dôvodov a bez akejkoľvek sankcie v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka, a to s výnimkou prípadov uvedených v ustanovení § 1837 Občianskeho zákonníka. Predávajúci zdôrazňuje, že v súlade s ustanovením § 1837 písm. b) Občianskeho zákonníka nie je Kupujúci spotrebiteľ oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť, teda pokiaľ v období od doručenia objednávky Kupujúcemu a dodaním tovaru dôjde na komoditnej burze NYMEX/COMEX v New York, USA, k podstatnej odchýlke ceny východiskovej suroviny slúžiacej na výrobu objednaného tovaru, pričom podstatnou odchýlkou sa pre tieto účely rozumie odchýlka v rozmedzí +/- 1 % ceny suroviny. Predávajúci ďalej zdôrazňuje, že v súlade s ustanovením § 1837 písm. d) Občianskeho zákonníka nie je Kupujúci spotrebiteľ oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť vtedy, ak tovar bol upravený podľa požiadaviek Kupujúceho alebo pre jeho osobu alebo prispôsobený jeho osobným potrebám.

Odstúpenie od Kúpnej zmluvy je Kupujúci spotrebiteľ povinný urobiť na formulári, ktorý tvorí prílohu týchto VOP. V prípade, že Kupujúci predmetný formulár nepoužije, môže tak urobiť iným jednoznačným vyhlásením vykonaným voči Predávajúcemu, z ktorého bude zrejmé, kto odstúpenie robí, čoho sa odstúpenie týka a kedy je toto odstúpenie urobené.

Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené v lehote 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni, keď bol Kupujúcim spotrebiteľom, alebo ním určenou treťou osobou (inou ako dopravca), prevzatý tovar. Prevzatím tovaru sa pre účely týchto VOP rozumie okamih, keď sa tovar dostane do dispozície Predávajúceho, teda deň uloženia tovaru na pošte, pokiaľ nebol Kupujúci ako adresát zastihnutý, alebo deň nasledujúci po dni, keď Kupujúci dostane informáciu Predávajúceho o tom, že ním objednaný tovar je možné vyzdvihnúť v predajni Predávajúceho, pokiaľ bol dohodnutý tento spôsob dodania tovaru. Pre určenie okamihu prevzatia tovaru nie je rozhodujúci okamih, kedy si Kupujúci uložený tovar následne vyzdvihne na pošte či v predajni Predávajúceho. Aby bola dodržaná lehota na odstúpenie od tejto zmluvy, postačuje odoslať odstúpenie od zmluvy pred uplynutím príslušnej lehoty poštou na adresu Predávajúceho, alebo odstúpenie od zmluvy doručiť osobne do ktorejkoľvek predajne Predávajúceho či do jeho sídla.

Ak odstúpi Kupujúci spotrebiteľ od zmluvy, zašle alebo odovzdá Predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, tovar, ktorý od neho dostal na adresu sídla Predávajúceho, a to pokiaľ možno v originálnom balení, vrátane obalu tovaru. Náklady spojené s vrátením tovaru v rámci odstúpenia od zmluvy znáša Kupujúci spotrebiteľ.

Ak odstúpi Kupujúci spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu spotrebiteľovi skôr, než mu spotrebiteľ tovar odovzdá, alebo je tovar doručený do predajného miesta Českej mincovne, a. s.

Ak odstúpi Kupujúci spotrebiteľ od zmluvy, vráti mu Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné Prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti Kupujúcemu spotrebiteľovi prijaté peňažné Prostriedky iným spôsobom len vtedy, pokiaľ by s tým Kupujúci spotrebiteľ súhlasil a pokiaľ by mu tým nevznikli ďalšie náklady.

Ak Kupujúci spotrebiteľ zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý Predávajúci ponúka, vráti Predávajúci Kupujúcemu spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

Kupujúci spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom iným spôsobom, ako ktorý je nutný na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru, vrátane jeho funkčnosti.

Možnosť odstúpenia od Kúpnej zmluvy podľa § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka však nie je možné chápať ako možnosť bezplatného zapožičania tovaru. Kupujúci spotrebitel, v prípade využitia práva na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od prevzatia plnenia, musí Predávajúcemu vydať všetko, čo na základe Kúpnej zmluvy získal. Pokiaľ to už nie je dobre možné (napr. v medziobdobí bol tovar zničený alebo spotrebovaný), musí Kupujúci spotrebiteľ poskytnúť Predávajúcemu peňažnú náhradu ako protihodnotu toho, čo už nemôže byť vydané. Pokiaľ je vrátený tovar iba poškodený, môže si Predávajúci uplatniť voči Kupujúcemu spotrebiteľovi právo na náhradu škody a započítať tento svoj nárok voči nároku Kupujúceho spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny. Pokiaľ Kupujúci spotrebiteľ uskutočnil ponuku na uzatvorenie Kúpnej zmluvy a/alebo uzatvoril Kúpnu zmluvu nedbanlivo, bez vážneho úmyslu, či bez potrebného rozmyslu a opatrnosti, a odstúpením Kupujúceho spotrebiteľa od Kúpnej zmluvy vznikla Predávajúcemu škoda, najmä tým, že ide o tovar, ktorý bol Predávajúci objednať u tretej osoby, môže Predávajúci uplatniť voči Kupujúcemu spotrebiteľovi právo na náhradu škody a započítať tento svoj nárok voči nároku Kupujúceho spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny. Predávajúci Kupujúcemu spotrebiteľovi v takomto prípade vráti len kúpnu cenu vrátane nákladov na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru zníženú o sumu zodpovedajúcu náhrade škody.

Na kúpnu cenu, ktorá má byť Kupujúcemu spotrebiteľovi a Kupujúcemu podnikateľovi vrátená, môže Predávajúci započítať svoje skutočne vynaložené náklady spojené s vrátením tovaru.

FORMULÁR ODSTÚPENIA OD KÚPNEJ ZMLUVY

VII. PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA VECI A VÝHRADA VLASTNÍCTVA

Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho spotrebiteľa okamihom prevzatia tovaru, a to buď v predajni Predávajúceho, alebo od dopravcu.

Nebezpečenstvo škody na Kupujúceho podnikateľa prechádza okamihom prevzatia tovaru v predajni Predávajúceho, alebo okamihom odovzdania veci vybranému dopravcovi na prepravu tovaru Kupujúcemu – podnikateľovi do miesta určeného v objednávke Kupujúceho. Predávajúci splní svoju povinnosť odovzdať tovar Kupujúcemu jeho odovzdaním vybranému dopravcovi na prepravu tovaru Kupujúcemu. Kupujúci môže uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči vybranému dopravcovi.

Tovar ostáva vo vlastníctve Predávajúceho až do úplného zaplatenia kúpnej ceny Kupujúcim.

VIII. HODNOTENIE SPOKOJNOSTI ZÁKAZNÍKOV

Na zlepšovanie poskytovaných služieb e-shopu ceskamincovna.cz je pre nás dôležitá spätná väzba našich zákazníkov. Na tieto účely používame program „Ověřeno zákazníky“ prevádzkovaný portálom Heureka.cz. Po kúpe produktu na e-shope ceskamincovna.cz odošleme na uvedenú e-mailovú adresu klienta dotazník spokojnosti, ktorý náš zákazník vyplní a ktorého hodnotenie sa premietne do programu „Ověřeno zákazníky“ na portáli Heureka.cz. Česká mincovna, a.s. na ňom aktívne komunikuje. Z programu sa dá kedykoľvek odhlásiť alebo pri objednávke tovaru nepovoliť zaslať dotazník spokojnosti. Obchodné podmienky „Ověřeno zákazníky“ nájdete tu.

Česká mincovna, a.s., nemaže ani žiadnym iným spôsobom neupravuje hodnotenie zákazníkov.

ČASŤ 2. - REKLAMAČNÝ PORIADOK

I. ÚVODNÉ USTANOVENIA

Tento reklamačný poriadok platí pre nákup akéhokoľvek tovaru podľa Kúpnej zmluvy.

Reklamačný poriadok bližšie špecifikuje práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho, ktorým môže byť fyzická alebo právnická osoba, a to podnikateľ alebo spotrebiteľ, ako je všetko definované v časti 1. týchto VOP.

Záruka podľa tohto reklamačného poriadku sa vzťahuje na tovar, ktorý bol zakúpený na základe Kúpnej zmluvy, a ktorého reklamácia bola uplatnená v záručnej lehote.

II. ROZPOR S KÚPNOU ZMLUVOU

a)Kupujúci spotrebiteľ

Nároky Kupujúceho spotrebiteľa sa riadia najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka.

Ak Kupujúci spotrebiteľ pri prevzatí tovaru (prevzatím sa rozumie okamih prevzatia tovaru Kupujúcim v predajni Predávajúceho alebo okamih prevzatia tovaru Kupujúcim od dopravcu) zistí poškodenie dodaného tovaru (t. j.  akúkoľvek vadu tovaru), akýkoľvek rozdiel medzi dodacím listom, daňovým dokladom (faktúrou) a skutočne dodaným tovarom, alebo akýkoľvek rozdiel medzi označením tovaru uvedenom na dodacom liste alebo faktúre a skutočne dodaným tovarom (najmä v akosti, miere, množstve alebo v bezzávadnosti tovaru), alebo so zásielkou správne mu nebol doručený vyplnený dodací list alebo faktúra, odporúčame bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru preukázateľným spôsobom kontaktovať Predávajúceho za účelom odstránenia takýchto vád.

Kupujúci je oprávnený vady vytknúť v lehote dvoch rokov od prevzatia tovaru.

V prípade Kupujúceho spotrebiteľa sa rozpor s Kúpnou zmluvou, ktorý sa objavil do 12 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak. V prípade, že tovar pri prevzatí Kupujúcim spotrebiteľom nebude v zhode s Kúpnou zmluvou, má Kupujúci spotrebiteľ právo na to, aby Predávajúci bezodplatne a bez zbytočného odkladu tovar uviedol do stavu zodpovedajúceho Kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky Kupujúceho spotrebiteľa buď výmenou tovaru, alebo jeho opravou; ak nie je takýto postup možný, môže Kupujúci spotrebiteľ požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.

V prípade, že Kupujúci spotrebiteľ o rozpore s Kúpnou zmluvou vedel v okamihu prevzatia tovaru a tento tovar aj napriek tomu prevzal bez výhrad alebo v prípade, že rozpor s Kúpnou zmluvou sám spôsobil, nemá Kupujúci spotrebiteľ nárok na bezplatné uvedenie tovaru do súladu s Kúpnou zmluvou.

b) Kupujúci podnikateľ

Kupujúci podnikateľ je povinný prezrieť tovar podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare. Ak Kupujúci podnikateľ tovar neprezrie alebo nezariadi, aby bol tovar skontrolovaný v dobe prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže si uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len ak preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare.

Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorú má tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na Kupujúceho podnikateľa, ak keď sa vada stane zjavnou až po tejto dobe. Predávajúci zodpovedá rovnako za akúkoľvek vadu, ktorá vznikne po dobe prechodu nebezpečenstva škody na veci, ak je spôsobená porušením jeho povinností.

Pokiaľ Kupujúci podnikateľ zistí poškodenie tovaru, akýkoľvek rozdiel medzi dodacím listom, daňovým dokladom alebo faktúrou a skutočne dodaným tovarom (najmä v množstve, akosti a vyhotovení), je povinný bez zbytočného odkladu túto skutočnosť oznámiť Predávajúcemu.

III. ZÁRUKA ZA AKOSŤ A ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY PREDANEJ VECI (ZÁRUKA)

Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim.

Ak nie je na faktúre, na dodacom liste a ani v Elektronickom obchode, v súlade so zákonom vyznačená pri položke tovaru záručná doba v inej dĺžke, poskytuje Predávajúci na tovar záruku v dĺžke 24 mesiacov od prevzatia tovaru Kupujúcim.

Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.

V prípade výmeny tovaru začína plynúť nová záručná doba okamihom prevzatia nového tovaru.

Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu najneskôr pri prevzatí tovaru záručný list v textovej podobe, ktorý bude obsahovať:

  1. údaj, že Kupujúci má právo voči Predávajúcemu na nárok na bezplatnú opravu a toto právo nie je zárukou za akosť dotknuté,
  2. označenie veci, ktorej sa záruka týka,
  3. obsah záruky,
  4. názov a sídlo Predávajúceho,
  5. postup uplatnenia práv zo záruky, príp. podmienky záruky.

IV. NEMOŽNOSŤ UPLATNENIA ZÁRUKY

Záruka se nevzťahuje a nie je možné ju uplatniť v nasledujúcich prípadoch:

  • po uplynutí záručnej lehoty;
  • opotrebenia tovaru spôsobeného jeho obvyklým používaním;
  • mechanického poškodenia, poškodenia spôsobeného neodbornou inštaláciou, neodborným zaobchádzaním či obsluhou alebo zanedbaním bežnej starostlivosti;
  • tovar bol poškodený používaním alebo údržbou v rozpore s podmienkami uvedenými tu;
  • pri tovare predávanom za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na vady, pre ktoré bola dohodnutá/stanovená nižšia cena;
  • pri použitom tovare nezodpovedá Predávajúci za vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré mal tovar pri prevzatí Kupujúcim;
  • ak boli použité podľa zmluvy pri výrobe tovaru veci predané Kupujúcim, nezodpovedá Predávajúci za vady tovaru, ktoré boli spôsobené použitím týchto vecí, ak Predávajúci pri vynaložení odbornej starostlivosti nemohol odhaliť nevhodnosť týchto vecí pre výrobu tovaru, alebo na ňu Kupujúceho upozornil, avšak Kupujúci trval na ich použití;
  • Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých Kupujúci v čase uzatvorenia zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých bola zmluva uzatvorená, musel vedieť, ibaže sa vady týkajú vlastností tovaru, ktoré tovar mal mať podľa zmluvy.

V. POSTUP PRI UPLATNENÍ A VYBAVOVANÍ REKLAMÁCIE

a) Kupujúci spotrebiteľ

Kupujúci spotrebiteľ doručí na vlastné náklady a riziko reklamovaný tovar na adresu ktorejkoľvek z prevádzok Predávajúceho, najlepšie však do sídla Predávajúceho.

Predávajúci odporúča tovar na reklamáciu dodať vrátane príslušenstva a pokiaľ je to možné v pôvodnom alebo náhradnom obale. Predávajúci ďalej odporúča predložiť zároveň s tovarom záručný list, dodací list alebo faktúru, a to za účelom urýchlenia reklamačného konania. Kupujúci je však vždy povinný preukázať, že tovar zakúpil u Predávajúceho. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady. O uplatnení reklamácie spíše pracovník s Kupujúcim spotrebiteľom Doklad o prevzatí reklamácie, v ktorom uvedie popis reklamovanej vady, spôsob a termín vybavenia reklamácie.

Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a Kupujúci o tom musí byť informovaný najneskôr do 30 kalendárnych dní, pokiaľ nebude s Kupujúcim spotrebiteľom dohodnutá dlhšia lehota. Tridsaťdňová lehota pre vybavenie reklamácie začína plynúť dňom nasledujúcim po uplatnení reklamácie Kupujúcim spotrebiteľom. Po uplynutí tejto lehoty môže spotrebiteľ od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu.

Po vybavení reklamácie dostane Kupujúci spotrebiteľ jedno vyhotovenie Dokladu o prevzatí reklamácie, v ktorom bude uvedené, akým spôsobom bola reklamácia vybavená. Ďalšiu prípadnú reklamáciu vymeneného tovaru bude Kupujúci spotrebiteľ uplatňovať na základe tohto Dokladu.

V prípade, že pri posúdení reklamovanej vady Predávajúci zistí, že reklamácia nie je odôvodnená, oznámi túto skutočnosť Kupujúcemu spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od uplatnenia reklamácie. V prípade, že reklamácia nie je odôvodnená, oznámi  Predávajúci túto skutočnosť bez zbytečného odkladu, najneskôr však do 30 dní od uplatnenia reklamácie. V prípade, že posúdi reklamáciu jako neodôvodnenú, uvedie túto skutočnosť v Doklade o prevzatí reklamácie.

V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci spotrebiteľ nárok na úhradu potrebných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za vady.

Jednotlivé nároky Kupujúceho spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady sa odvodzujú od skutočnosti, či reklamovanú vadu je možné alebo nie je možné odstrániť.

(i) vady odstrániteľné

Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená a Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak to nie je v prípade vady pri reklamovanom tovare, ktorá je inak odstrániteľná, vzhľadom na jej povahu neúmerné, môže Kupujúci spotrebiteľ požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa týka vada len časti tovaru, výmenu tejto časti. Ak nie je takýto postup možný, môže Kupujúci spotrebiteľ žiadať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od zmluvy odstúpiť.

Právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy má Kupujúci tiež v prípade, že ide o vady odstrániteľné, ale pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet vyskytujúcich sa vád nemôže Kupujúci tovar riadne užívať. Väčším výskytom vád sa myslí tretia oprávnená a uznaná reklamácia rovnakého druhu, alebo štvrá oprávnená a uznaná reklamácia rôzneho druhu.

(ii) vady neodstrániteľné

Ak ide o vadu, ktorú nie je možné odstrániť a ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru ako tovaru bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru za nový alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak ide o vadu neodstrániteľnú, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, a Kupujúci spotrebiteľ nepožaduje jeho výmenu, má právo na primeranú zľavu z ceny tovaru alebo môže od zmluvy odstúpiť.

b) Kupujúci podnikateľ

Kupujúci podnikateľ je povinný preukázateľným spôsobom oznámiť vadu tovaru Predávajúcemu bez zbytočného odkladu po tom, ako ju zistil.

Kupujúci podnikateľ doručí na vlastné náklady a riziko reklamovaný tovar na adresu ktorejkoľvek z prevádzok Predávajúceho, najlepšie však do sídla Predávajúceho. Kupujúci podnikateľ je povinný tovar na reklamáciu dodať vrátane príslušenstva a pokiaľ možno v pôvodnom alebo náhradnom obale. Predávajúci ďalej odporúča predložiť zároveň s tovarom záručný list, dodací list alebo faktúru, a to za účelom urýchlenia reklamačného konania, Kupujúci je však vždy povinný preukázať, že tovar zakúpil u Predávajúceho.

Pracovník reklamačného oddelenia posúdi reklamovanú vadu a rozhodne o dôvodnosti reklamácie a o tom, či ide o podstatné porušenie zmluvy alebo nepodstatné, pokiaľ je to možné ihneď, inak v dobe primeranej závažnosti a rozsahu vady. O uplatnení reklamácie spíše pracovník Predávajúceho s Kupujúcim podnikateľom Doklad o prevzatí reklamácie, v ktorom uvedie popis reklamovanej vady, spôsob a termín vybavenia reklamácie.

V prípade, že pri posúdení reklamovanej vady Predávajúci zistí, že reklamácia nie je odôvodnená, oznámi túto skutočnosť Kupujúcemu podnikateľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od uplatnenia reklamácie. V prípade, že posúdi reklamáciu ako neodôvodnenú, uvedie túto skutočnosť v Doklade o prevzatí reklamácie.

Jednotlivé nároky Kupujúceho podnikateľa zo zodpovednosti za vady sa odvodzujú od skutočnosti, či dodaním reklamovaného tovaru s vadou bola zmluva porušená podstatným alebo nepodstatným spôsobom.

(i) podstatné porušenie zmluvy

Zmluva je porušená podstatným spôsobom v prípade, že tovar má vady neodstrániteľné alebo väčšie množstvo vád, ktoré bráni jeho riadnemu užívaniu. V takom prípade môže Kupujúci podnikateľ:

  1. požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,
  2. požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak vady sú opraviteľné,
  3. požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
  4. odstúpiť od zmluvy.

Voľbu medzi vyššie uvedenými nárokmi má Kupujúci podnikateľ, iba ak ju uvedie v oznámení vád pri uplatnení reklamácie alebo do dvoch (2) dní po tomto oznámení. Takto zvolenú možnosť nemôže Kupujúci podnikateľ bez súhlasu Predávajúceho už meniť. Ak Kupujúci podnikateľ neurobí voľbu nárokov vo vyššie uvedenej lehote, má nároky z vád tovaru ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.

(ii) nepodstatné porušenie zmluvy

Zmluva je porušená nepodstatným spôsobom v prípade, že tovar má vady odstrániteľné alebo väčšie množstvo vád, ktoré nebránia jeho riadnemu užívaniu. V takom prípade môže Kupujúci podnikateľ:

a) požadovať dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád tovaru alebo
b) požadovať zľavu z kúpnej ceny.

Ostatné vady je Predávajúci povinný odstrániť podľa svojho uváženia opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru.

Primeraná lehota na odstránenie vád tovaru predstavuje 30 kalendárnych dní. V odôvodnených prípadoch môže byť primeraná lehota stanovená Predávajúcim odlišne. Ak Kupujúci podnikateľ bez zbytočného odkladu po oznámení lehoty neoznámi Predávajúcemu svoj nesúhlas, predpokladá sa, že bola stanovená dohodou. Ak Predávajúci neodstráni vady vo vyššie uvedenej lehote (alebo lehote stanovenej podľa vyššie uvedeného), môže Kupujúci podnikateľ požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť. Odstúpiť od zmluvy môže Kupujúci podnikateľ iba v prípade, že na svoj úmysel upozorní Predávajúceho pri stanovení lehoty na odstránenie vady alebo v primeranej lehote pred odstúpením od zmluvy. Takto vykonanú voľbu nemôže Kupujúci podnikateľ bez súhlasu Predávajúceho meniť.

Kupujúci podnikateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak vady včas neoznámil Predávajúcemu.
K odstúpeniu od zmluvy nedôjde, ak Kupujúci podnikateľ nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho prijal s výnimkou prípadov, ak nemožnosť vrátenia tovaru v stave, v akom ho prijal, nie je spôsobená konaním alebo opomenutím Kupujúceho podnikateľa, alebo ak k zmene stavu tovaru došlo v dôsledku prehliadky riadne vykonanej za účelom zistenia vád tovaru.

Pokiaľ došlo k zníženiu hodnoty vráteného tovaru (došlo k čiastočnému spotrebovaniu či opotrebovaniu tovaru), je Kupujúci podnikateľ povinný poskytnúť Predávajúcemu náhradu do výšky, v ktorej mal z uvedeného použitia tovaru prospech. Predávajúci je v tomto prípade oprávnený započítať hodnotu opotrebenia či spotrebovania tovaru voči nároku Kupujúceho podnikateľa na vrátenie kúpnej ceny. Kúpna cena je potom Kupujúcemu podnikateľovi vyplatená v sume zníženej o hodnotu opotrebenia, či spotrebovania tovaru.

Dozor nad dodržiavaním zákona č.  634/1992 Sb o ochrane spotrebiteľa v platnom znení vykonáva Česká obchodná inšpekcia (www.coi.cz), IČ: 00020869, se sídlem Praha 2, Štěpánská, 567/15, PSČ 120 00, ktorá je rovnako príslušná aj na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z Kúpnej zmluvy.

VI. REKLAMÁCIA TOVARU POŠKODENÉHO PREPRAVOU

V prípade doručenia zásielky obsahujúcej tovar Kupujúcemu, ktorá je viditeľne poškodená, má Kupujúci právo odmietnuť prevzatie zásielky s uvedením dôvodu poškodenia obalu. Pokiaľ ju aj napriek tomu prijme alebo zistí poškodenie tovaru po odstránení obalu, odporúčame Kupujúcemu, pre vylúčenie prípadných pochybností a možného odmietnutia reklamácie Predávajúcim, aby bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru, maximálne v lehote troch (3) pracovných dní od prevzatia tovaru, nahlásil škodu príslušnému dopravcovi, a spísal s ním protokol o poškodení tovaru. Na základe tohto písomného protokolu o poškodení tovaru a výsledku šetrenia dopravcu rozhodne Predávajúci o oprávnenosti reklamácie. V prípade omeškania Kupujúceho s nahlásením vady tovaru poškodeného prepravou stráca Kupujúci všetky nároky s tým spojené, ktoré by mohol uplatniť voči Predávajúcemu.

VII. ÚČTOVANIE SKLADNÉHO ZA NEVYZDVIHNUTÝ TOVAR

Pokiaľ sa Kupujúci dostane do omeškania s vyzdvihnutím tovaru, a to v akomkoľvek prípade, keď je povinný tovar prevziať alebo vyzdvihnúť, bude mu účtované skladné vo výške 25,- Kč za každý začatý deň omeškania.

Pokiaľ si však Kupujúci tovar neprevezme alebo nevyzdvihne ani do lehoty, keď výška skladného prevýši cenu reklamovaného tovaru, bude tento tovar Predávajúcim použitý na úhradu skladného.

ČASŤ 3. – KLUB ČESKEJ MINCOVNE

I. ÚVODNÉ USTANOVENIA

Táto časť VOP bližšie špecifikuje práva a povinnosti Kupujúceho a Predávajúceho vo vzťahu k zlatým a strieborným minciam emitovaných Českou národnou bankou (ďalej jen „ČNB“).

Kupujúci berie na vedomie, že jedinou možnosťou záväzného objednania a zaručeného dodania zlatých a strieborných mincí emitovaných ČNB od Predávajúceho je ich zakúpenie prostredníctvom Klubu Českej mincovne (ďalej len „KČM“) podľa tejto časti VOP.

Kupujúci súčasne berie na vedomie a súhlasí s tým, že v súvislosti s objednávaním zlatých a strieborných mincí emitovaných ČNB  zo strany Predávajúceho u ČNB na dodanie Kupujúcemu sú spojené administratívne náklady, ako aj nemalá Zmluvná pokuta ukladaná zo strany ČNB Predávajúcemu v prípade, že Predávajúci mince od ČNB neodoberie, a to najmä z dôvodu, že Klient si nesplní svoje záväzky z uzatvorenej Kúpnej zmluvy. Kupujúci sa s ohľadom na vyššie uvedené zaväzuje pre prípad vykonania objednávok v rámci KČM zachovávať potrebnú opatrnosť a konať záväzné objednávky tak, aby bol pripravený tieto objednávky splniť a tovar prevziať, prípadne uhradiť náklady a škody, ktoré vznikli Predávajúcemu v prípade, keď Kupujúci svoje objednávky nesplní a tovar neprevezme.

Kupujúci ďalej berie na vedomie, že cena zlatých a strieborných mincí emitovaných ČNB nie je ku dňu vykonanej objednávky a uzatvorenia Kúpnej zmluvy celkom známa, a preto Kupujúci súhlasí s tým, že finálna cena bude určená spôsobom uvedeným v článku II. bod (vi) tejto časti VOP. Predávajúci sa zaväzuje oboznámiť Kupujúceho s orientačnou cenou mincí, avšak Predávajúci prehlasuje a Kupujúci berie na vedomie, že táto cena je len veľmi orientačná a od výslednej ceny sa môže líšiť aj výrazným spôsobom.

II. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

K uzatvoreniu kúpnej zmluvy na zlaté a strieborné mince emitované ČNB medzi Kupujúcim a Predávajúcim dochádza v týchto nasledujúcich po sebe idúcich krokoch:

(i) tvorba zberateľského plánu

Kupujúci je oprávnený v rámci Elektronického obchodu a vykonanej registrácie do KČM informatívne a nezáväzne prechádzať emisný plán zlatých a strieborných mincí emitovaných ČNB, ako aj nezáväzne označovať tovar, o ktorý by mal Kupujúci prípadne v budúcnosti záujem (ďalej len „Zberateľský plán“).

(ii) záväzné potvdenie Zberateľského plánu

Na základe termínu vyhláseného ČNB pre vykonanie záväzných objednávok jednotlivých emitovaných mincí vyzve Predávajúci Kupujúceho, ktorý má mince, ktorých sa tento termín týka, vo svojom Zberateľskom pláne, k realizácii záväznej objednávky príslušných mincí. Táto výzva bude Predávajúcim odoslaná Kupujúcemu elektronicky na ním uvedenú e-mailovú adresu, a to najmenej 14 dní pred posledným dňom termínu na realizáciu objednávok.

Na základe doručenej výzvy je Kupujúci oprávnený buď zodpovedajúcu časť Zberateľského plánu potvrdiť, alebo nepotvrdiť. V prípade, ak Kupujúci Zberateľský plán nepotvrdí, záväzná objednávka Kupujúceho nikdy nevznikne. V prípade, ak Kupujúci Zberateľský plán potvrdí, stáva sa pre neho tento záväznou objednávkou tovaru, ktorý je uvedený pre dané obdobie v potvrdenom Zberateľskom pláne.

Súčasťou potvrdenia Kupujúcim je aj povinnosť Kupujúceho určiť spôsob úhrady kúpnej ceny, spôsob dodania tovaru a prípadné združovanie jednotlivých dodaní tovaru. Kúpna cena môže byť podľa voľby Kupujúceho uhradená buď v rámci dobierky, alebo vopred bezhotovostným prevodom. Tovar môže byť podľa voľby Kupujúceho dodaný buď poštou, alebo ako osobný odber v predajni Predávajúceho, ak bol tovar Kupujúcim uhradený vopred bezhotovostným prevodom.

Kupujúci berie na vedomie, že ak sa výslovne nedohodne s Predávajúcim inak, nie je oprávnený záväzne objednať väčší počet ako päť (5) ks od jedného titulu mince v jednom vyhotovení. V prípade, ak túto povinnosť Kupujúci poruší, je Predávajúci oprávnený vykonanú objednávku Kupujúceho primeraným spôsobom znížiť.

(iii) oznámenie o doručení záväznej objednávky

Po doručení záväznej objednávky Kupujúceho podľa bodu (ii) vyššie zašle Predávajúci Kupujúcemu oznámenie potvrdzujúce doručenie tejto objednávky. Toto oznámenie bude Predávajúcim zaslané Kupujúcemu elektronicky na ním uvedenú e-mailovú adresu.

Predávajúci upozorňuje a Kupujúci súhlasí, že oznámenie o doručení objednávky zaslané podľa tohto bodu Kupujúcemu nie je akceptáciou objednávky Kupujúceho Predávajúcim, a nedochádza týmto k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy na objednaný tovar.

(iv) úhrada garančnej zálohy

V prípade, ak to Predávajúci určí, je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu garančnú zálohu (ďalej len GZ). Výška GZ bude vždy určená Predávajúcim. Výška GZ bude oznámená Kupujúcemu elektronicky na ním uvedenú e-mailovú adresu, a to vrátane podkladov na vykonanie platby. Kupujúci je povinný GZ uhradiť najneskôr do siedmich (7) dní odo dňa doručenia oznámenia konečnej výšky GZ a podkladov na vykonanie platby zo strany Predávajúceho. V prípade, že Kupujúci GZ riadne a včas neuhradí, objednávka Kupujúceho podľa bodu (ii) vyššie bez ďalšieho zanikne. V prípade, že Kupujúci GZ riadne a včas uhradí, zašle Predávajúci Kupujúcemu notifikáciu o prijatí GZ. V prípade, ak dôjde zo strany Kupujúceho k zrušeniu záväznej objednávky podľa bodu (ii) vyššie a súčasne už došlo k vykonaniu úhrady GZ, je Predávajúci oprávnený požadovať od Kupujúceho zaplatenie Zmluvnej pokuty vo výške zodpovedajúcej uhradenej GZ, a je oprávnený nárok na zaplatenie tejto Zmluvnej pokuty jednostranne započítať voči nároku Kupujúceho na vrátenie GZ. V prípade, ak dôjde k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy podľa bodu (v) nižšie a Kupujúci túto kúpnu zmluvu nezrušil, a súčasne bola uhradená GZ, je Predávajúci povinný započítať voči svojmu nároku na úhradu kúpnej ceny za objednaný tovar podľa bodu (vii) nižšie GZ v plnej výške a kúpnu cenu o uhradenú GZ znížiť.

(v) akceptácia objednávky a uzatvorenie Kúpnej zmluvy

Po prijatí všetkých záväzných objednávok podľa bodu (ii) vyššie a po realizácii úhrad GZ podľa bodu (iv) vyššie, je Predávajúci oprávnený vykonať komplexnú kontrolu urobených objednávok.

V prípade, keď Predávajúci zistí akékoľvek rozpory v akejkoľvek objednávke, zaväzuje sa vyvinúť snahu na ich odstránenie v spolupráci s Kupujúcim. Ak však toto nebude možné, je Predávajúci oprávnený takúto objednávku jednostranne odmietnuť a zrušiť, pričom je povinný o tom informovať Kupujúceho. Ak už bola pri takejto zrušenej objednávke uhradená GZ, je Predávajúci povinný túto GZ bez zbytočného odkladu vrátiť Kupujúcemu.

V prípade, ak Predávajúci nezistí akékoľvek v rozdiely v urobených objednávkach, vykoná ich plošnú akceptáciu, a to elektronicky na e-mailové adresy príslušných Kupujúcich. Doručením tejto akceptácie je s každým príslušným Kupujúcim uzatvorená Kúpna zmluva na objednaný tovar.

(vi) spustenie predaja Kupujúcemu
Určením konečnej ceny mince oznámi Predávajúci Kupujúcemu elektronicky informáciu o spustení predaja objednaného tovaru, a to vrátane pokynov na vykonanie úhrady kúpnej ceny.

Súčasťou informácie o spustení predaja objednaného tovaru musí byť aj informácia o cene jednotlivého tovaru, ktorá nebola doposiaľ známa. Cena jednotlivého tovaru bude stanovená Predávajúcim, a to cenou stanovenou ČNB (cena kovu a výrobných nákladov) navýšená o províziu Predávajúceho. Predávajúci sa zaväzuje, že výška jeho provízie neprekročí 10 % ceny stanovenej ČNB. Kupujúci berie na vedomie, že cena stanovená ČNB sa môže v čase meniť, a to najmä s ohľadom na zmeny cien použitého kovu.

(vii) úhrada kúpnej ceny

Ak bol podľa bodu (ii) vyššie Kupujúcim zvolený spôsob úhrady kúpnej ceny bezhotovostným platobným prevodom, je Kupujúci povinný kúpnu cenu uhradiť najneskôr do 14 dní odo dňa spustenia predaja podľa bodu (vii) vyššie. Do doby uhradenia kúpnej ceny nie je Predávajúci povinný tovar Kupujúcemu dodať.

Ak bol podľa bodu (ii) Kupujúcim zvolený spôsob úhrady kúpnej ceny na dobierku, bude kúpna cena Kupujúcim uhradená pri dodaní tovaru.

Ak už bola Kupujúcim uhradená GZ, bude kúpna cena o túto uhradenú GZ znížená.

(viii) dodanie tovaru

Predávajúci je povinný tovar podľa Kúpnej zmluvy dodať Kupujúcemu spôsobom zvoleným podľa bodu (ii) vyššie.

III. OSOBITNÉ USTANOVENIA

III.1 Zrušenie emisie zo strany ČNB

V prípade, ak dôjde k zrušeniu emisie zo strany ČNB, dochádza týmto bez ďalšieho k ukončeniu a zrušeniu všetkých objednávok a Kúpnych zmlúv, ktorých sa zrušenie emisie zo strany ČNB týka. Ak už bolo v tejto súvislosti poskytnuté akékoľvek plnenie, je prijímajúca strana povinná takéto plnenie druhej strane bez zbytočného odkladu vrátiť.

III.2 Zmluvná pokuta a náhrada škody

Kupujúci berie na vedomie a súhlasí, že v prípade, keď ním záväzne objednaný tovar podľa uzatvorenej Kúpnej zmluvy neodoberie, teda neuhradí kúpnu cenu alebo jej zvyšok a/alebo neprevezme tovar zaslaný na dobierku, je Predávajúci oprávnený od Kúpnej zmluvy písomne odstúpiť, a súčasne je oprávnený požadovať od Kupujúceho zaplatenie zmluvnej pokuty, ktorej výška bude vytvorená súčtom nákladov a sankcií, ktoré bude musieť Predávajúci uhradiť ČNB za neodobraný tovar, a administratívnych nákladov Predávajúceho na uzatvorenie a zrušenie Kúpnej zmluvy. Zmluvná pokuta je splatná do troch (3) dní odo dňa doručenia jej vyúčtovania Kupujúcemu a jej úhradou nie je dotknutý prípadný nárok Predávajúceho na náhradu spôsobenej škody.

Kupujúci súhlasí, aby v prípade, ak bola z jeho strany uhradená GZ, a súčasne mu vznikla povinnosť uhradiť Predávajúcemu Zmluvnú pokutu či nahradiť škodu podľa tohoto článku VOP, je Predávajúci oprávnený jednostranne a bez ďalšieho započítať uhradenú GZ voči nároku na zaplatenie Zmluvnej pokuty, prípadne na náhradu súvisiacej škody, a tento nárok o GZ znížiť.

Kupujúci ďalej súhlasí, že v prípade, ak Predávajúci odstúpi od Kúpnej zmluvy podľa tohto článku VOP, zanikajú týmto bez ďalšieho všetky ďalšie objednávky tohto Kupujúceho, ako aj uzatvorené Kúpne zmluvy, ktorých predmety doposiaľ neboli objednané v ČNB podľa článku II. bod (vi) vyššie.

IV. ČLENSTVO V KČM

IV.1 Vznik členstva

Členstvo v KČM vzniká pri splnení  všetkých týchto podmienok:

  • vykonaním registrácie Kupujúceho v Elektronickom obchode a zriadením jeho užívateľského účtu,
  • vykonaním registrácie Kupujúceho do KČM v rámci Elektronického obchodu,
  • vyslovením súhlasu s týmito VOP,
  • riadnym a včasným zaplatením prvej GZ podľa článku II. bod (iv) vyššie.

Členstvo v KČM je bezplatné a časovo neobmedzené, nie je nárokové a ČM si vyhradzuje právo vznik členstva konkrétnej osoby odmietnuť podľa svojho uváženia.

IV.2 Zánik členstva

Členstvo v KČM môže zaniknúť niektorým z nasledujúcich spôsobov:

  • ukončením členstva Kupujúcim v rámci Elektronického obchodu,
  • ukončením členstva Predávajúcim, a to na základe jeho uváženia, najmä, nie však výlučne, pri porušení všeobecne záväzných právnych predpisov a týchto VOP.

Kupujúci môže svoje členstvo v KČM ukončiť kedykoľvek a nie sú s týmto spojené žiadne sankcie.

Ukončenie členstva v KČM akýmkoľvek spôsobom nemá vplyv na už vykonané záväzné objednávky Kupujúceho a na uzatvorené Kúpne zmluvy v rámci KČM.

V. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

V prípade, keď táto časť 3. VOP nestanoví výslovne inak, použijú sa primerane ustanovenia častí 1.,2. a 4. týchto VOP.

ČASŤ 4. – SPOLOČNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

I. SPOLOČNÉ USTANOVENIA

Ak nie je ustanovené ďalej inak, platí táto časť VOP aj pre všetky predchádzajúce časti VOP.

II. SŤAŽNOSTI A RIEŠENIE SPOROV

Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zabezpečuje Predávajúci prostredníctvom e-mailu info@mint.cz. Informáciu o vybavení sťažnosti Kupujúceho zašle Predávajúci na elektronickú adresu Kupujúceho. Sťažnosti je prípadne možné riešiť aj telefonicky alebo písomne na kontaktných údajoch uvedených v článku 1. bod I. týchto všeobecných Zmluvných podmienok.

Všetky ustanovenia a právne vzťahy vyplývajúce z Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Českej republiky, najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka v platnom znení. V prípade sporu sa Predávajúci a Kupujúci zaväzujú urobiť všetko pre vyriešenie daného sporu zmierom. Predávajúci sa zaväzuje usilovať prednostne o mimosúdne riešenie sporov s Kupujúcim.

Predávajúci a Kupujúci sa dohodli, že spory vzniknuté na základe alebo v súvislosti s uzatvorenou Kúpnou zmluvou, ktorej prílohu tvoria tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane reklamačného poriadku, budú rozhodované na všeobecných súdoch. Kupujúci podnikateľ berie na vedomie a súhlasí, že podľa ustanovenia § 89a zákona č. 99/1963 Sb., Občianskeho súdneho poriadku v platnom znení, je pre riešenie akýchkoľvek sporov miestne príslušný Okresný súd v Jablonci nad Nisou, poprípade Krajský súd v Ústí nad Labem, pobočka Liberec.

III. PODNIKANIE PREDÁVAJÚCEHO A KONTROLNÉ ORGÁNY

Predávajúci predáva tovar na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva príslušný živnostenský úrad.

Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov.

Dozor nad dodržiavaním zákona č. 539/1992 Sb., o puncovníctve a skúšaní drahých kovov vykonáva Puncový úrad.

IV. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Predávajúci nie je vo vzťahu ku Kupujúcemu spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.

Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle ustanovenia § 1765 ods. 2 Občianskeho zákoníka.

Kupujúci berie na vedomie, že niektoré tovary ponúkané Predávajúcim je Predávajúci nútený v prípade uzatvorenia Kúpnej zmluvy s Kupujúcim záväzne objednať v Českej národnej banke, pričom v prípade zrušenia takejto objednávky Predávajúcim v Českej národnej banke si účtuje Česká národná banka zmluvnú pokutu. V prípade, ak Predávajúci takýto tovar pre Kupujúceho objedná v Českej národnej banke, avšak z dôvodov na strane Kupujúceho bude Predávajúci nútený takúto objednávku v Českej národnej banke zrušiť a v tejto súvislosti bude Predávajúcemu uložená Českou národnou bankou zmluvná pokuta, je Kupujúci povinný takto uhradenú Zmluvnú pokutu Predávajúcemu v plnej výške nahradiť.

Tieto VOP platia v znení uvedenom na internetových stránkach Predávajúceho v deň odoslania objednávky Kupujúcim. Kupujúci súhlasí a prijíma všetky ustanovenia všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku v znení platnom v deň odoslania objednávky vrátane ceny objednaného tovaru uvedenej v internetovom obchode, ak nebolo v konkrétnom prípade preukázateľne dohodnuté inak. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok sú Kupujúcemu spotrebiteľovi poskytnuté vo forme, ktorá umožňuje ich archiváciu a reprodukciu.

Predávajúci a Kupujúci nebudú zodpovední za porušenie svojich povinností vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy, ak im v ich plnení bude brániť prípad vyššej moci. Predávajúci a Kupujúci vynaložia akékoľvek úsilie, aby minimalizovali akúkoľvek škodu spôsobenú prípadom vyššej moci. Vyššia moc sa rozumie akákoľvek nepredvídateľná výnimočná situácia či udalosť mimo kontroly Predávajúceho alebo Kupujúceho, ktorá mu bráni v plnení akýchkoľvek jeho záväzkov vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy, nebola zapríčinená chybou alebo nedbanlivosťou na ich strane a preukáže sa, že ju nemožno prekonať ani s vynaložením všetkej riadnej starostlivosti. Nepredvídateľnou výnimočnou situáciou či udalosťou sa pre účely týchto VOP a reklamačného poriadku rozumejú požiare, vojny, občianske nepokoje, štrajky, havárie, povodne, záplavy, poveternostné vplyvy a iné prírodné katastrofy (napr. búrky, zemetrasenia, a pod.) a opatrenia štátnych orgánov (všeobecne záväzné právne predpisy) a ďalšie podobné situácie či udalosti, ktoré majú vplyv na schopnosť plnenia povinností Predávajúcim alebo Kupujúcim a ktoré sa vymykajú kontrole a vplyvu Predávajúceho alebo Kupujúceho, alebo ktoré bránia z iných objektívnych príčin realizácii plnenia Kúpnej zmluvy.

V prípade doručovania písomností medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa za doručovaciu adresu považuje sídlo Predávajúceho a adresa (prípadne adresy) Kupujúceho uvedená v objednávke.

Platné VOP sú k dispozícii na internetových stránkach www.ceskamincovna.cz a každý Kupujúci je pri kúpe tovaru na tieto upozornený a má možnosť sa s nimi oboznámiť. Predávajúci je oprávnený všeobecné obdhocné podmienky a reklamačný poriadok dopĺňať či meniť v súvislosti so zmenou platných právnych predpisov a v súvislosti so zmenou na trhu tovaru, ktorý Predávajúci ponúka. Staršie verzie VOP je možné dostať na vyžiadanie u Predávajúceho.

V prípade, že niektoré ustanovenie všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačného poriadku bude v rozpore so zákonom, použije sa zákon. V prípade, že niektoré ustanovenie všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačného poriadku je alebo sa stane neúčinným, zostávajú ostatné ustanovenia účinné. V prípade, že niektoré ustanovenie všeobecných Zmluvných podmienok alebo reklamačného poriadku je alebo sa stane neplatným, či je alebo bude v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi, zostávajú ostatné ustanovenia nedotknuté a naďalej platné. Predávajúci aj Kupujúci súhlasia s tým, že takéto neplatné ustanovenia budú nahradené platnými ustanoveniami, a to tak, aby sa tieto nové ustanovenia, čo najviac približovali zmyslu a účelu nahradených ustanovení.

Ak vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim založený Kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom si tieto strany dohodli, že vzťah sa riadi právom ČR. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

Tieto VOP sú platné od 5. januára 2023

Česká mincovna
Loading...